לקחת אחריות על ילדינו

אם נסתכל על ילדים נראה שהם בעצם אנשים קטנים. נראה בהם את אותן ההתנהגויות של מבוגרים ואותן התכונות. ילד לא בא לעולם טבולה ראסה (לוח חלק), הוא מגיע עם מערכת של תכונות אופי שקל לזהות ולראות כבר בילדותו.  יותר מכך, תכונות שמופיעות אצל ילד יישארו אצלו גם בגיל מבוגר, אלא אם הם ישנו את עצמם בדרך מתוך למידה, תובנות והתנהלות.

כל אחד מאתנו נולד עם תכונות חיוביות ותכונות שליליות, כאשר התכונות השליליות באות לידי ביטוי חזק יותר בשנות הילדות, הבגרות והבחרות, והן גורמות לאדם נזק. הנזק מתבטא בקשר עם המשפחה הגרעינית (הורים, אחים), עם חברים ובהמשך עם מעגלים חברתיים רחבים יותר. ומכיוון שהתכונות השליליות חזקות יותר בילדות, אנו עדים להתנהגויות פוגעניות של ילדים אשר מנצלים את כוחם כנגד ילדים אחרים או ההפך, ילדים שנוטים להתבודדות וסבל. אחרים מאבדים את ביטחונם העצמי, ו"סוחבים" זאת לאורך חייהם באופן שמפריע להם לממש את יכולותיהם ולהגיע להישגים להם הם ראויים. כל אחד מהם מחליט להתמודד עם החולשות והנזקים הללו בדרכים שונות ולהיאבק באופן שונה במצבים שהחיים מביאים עמם.
כאשר התמודדויות כאלה חוזרות ומתרחשות נבנים בתוכנו דפוסי ההתנהגות קבועים שקשים לשינוי.

נוצרה בעיה כיוון שלמחנכות בבית הספר אין זמן ומוטיבציה באמת להשקיע את נשמתן בהקטנת עוצמת התכונות השליליות על כל ילד ולתת להם כלים להתמודדות נכונה המצבים הקשים בחיים, ולכן אין לסמוך על המורות והמטפלות שנמצאות עם הילד שיוכלו לנווט את ההתנהגויות למקומות אחרים.  

 

כאן אנו ההורים – נקראים להתייצב!

אנו צריכים להבין שזו אחריותנו ותפקידנו לחזק ולטפח את התכונות החיוביות של הילד, ולהחליש את התכונות השליליות. ואנו יכולים ומסוגלים לעשות זאת!

אך איך נוכל לזהות ולהבדיל מה לחזק ומה להחליש ובאיזו דרך?

לשאלות אלו תשובות מורכבות ועמוקות שיש להעמיק עליהן את הדעת ולנתח כל מקרה לגופו.

 

מעוניינים ללמוד ולהעמיק? מוכנים להתמודד ולטפל? לקחת אחריות על ילדינו וחיינו?
פנו אלי עוד היום לקבלת פרטים נוספים.

רות לן 052-2257800